Niet bang voor het levenseinde maar wel balen van de dood

Bang voor de dood ben ik allang niet meer. De wetenschap dat er weldra niets meer van me over is, boezemt me geen enkele angst meer in, integendeel. Voor het leven en de toekomst van deze planeet ben ik veel meer bevreesd dan voor de dood. Ik zal na mijn dood heel veel leuke dingen moeten missen, maar misschien aan nog meer ellende ontsnappen. Dat is een hele geruststelling.

Echter, ik baal wél verschrikkelijk van de dood. Ik baal er vooral van dat ik nu al weet dat ik mijn dierbaren zal moeten gaan missen, dat ik niet voor eeuwig bij hen kan zijn en dat ze verdriet zullen hebben over mijn onvermijdelijke permanente afwezigheid. Ik ben nou eenmaal een legendarische vader en echtgenoot die node zal worden gemist, haha!
Maar ja, op een gegeven moment is iedereen die jou mist ook gestorven en dan mist niemand je meer en dan doe je er nooit meer toe. Dat op zich vind ik ook alleen maar een geruststelling. Dat we uiteindelijk geen sporen achterlaten. We zijn nou eenmaal nietig.

De dood motiveert me om zoveel mogelijk van het leven, van de mooie momenten, te genieten, en om te relativeren. Alles is betrekkelijk. Alhoewel, als ik zie hoe Nepalezen in Qatar soms tot in de dood worden uitgebuit voor de bouw van de voetbalstadions voor het WK in 2022 (de FIFA zou het toernooi aan een ander land moeten toekennen!!!) en als ik zie dat hier gewortelde kinderen met een kleurtje worden weggestuurd – van terugsturen kan niet eens sprake zijn, want die kinderen zijn vaak Nederlandser dan puur Hollands welvaren – door dat onmens van een Teeven – die vent zouden ze levenslang moeten opsluiten met Andries Knevel: een grotere kneveling bestaat er niet – dan is dat allemaal helemaal niet betrekkelijk maar gewoonweg misdadig.

De meeste mensen halen hun schouders op en posten op Facebook dat ze lekker aan het ‘restauranten’ zijn…

Verdomme, tegen zulk onrecht moest IEDEREEN GODVERDOMME IN HET GEWEER KOMEN!

http://www.rolanddanckaert.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

