Lijnrechter

Mijn carrière als lijnrechter in het proftennis heeft niet lang geduurd. Ik was nog maar net begonnen toen ik in de tweede ronde van Wimbledon een keiharde ace van een Siberisch servicekanon in mijn kruis kreeg. De bal deed mijn ballen en bijballen uiteen spatten! Omdat nieuwe ballen (“new balls please”) niet voorradig waren in het ziekenhuis van Londen heeft de chirurg twee kauwgomballen van zijn zoon in mijn balzak genaaid, een esthetische ingreep. Sindsdien sabbelt en kauwt mijn vrouw graag op mijn ballen…

U begrijpt dat ik voortaan mijn handen voor mijn kruis hield – zoals voetballers in de muur bij een vrije trap – wanneer ik als lijnrechter services moest beoordelen. Helaas sloeg weer dat Siberische servicekanon bij een keiharde opslag alle tanden uit mijn mond. Ik stond met mijn mond vol tanden.

Het voordeel van lijnrechter-zijn bij het damestennis is, dat je onder de rokjes van de sexy ladies kunt kijken, omdat je altijd gebukt moet staan om de ballen beter te kunnen beoordelen. Ik beoordeelde evenwel liever de ballen in hun BH!
Mijn collega’s zongen, als ze mij binnen zagen komen, altijd ‘voyeur, voyeur’ op de melodie van de hit ‘Voyage Voyage’ van de popgroep Desireless.

Het lukte mij ook niet om onpartijdig te zijn. Ik weet nog die keer dat mijn idool Federer in de finale van de US Open tegen Nadal speelde en ik bij iedere opslag van de Zwitser die ver uit was niets riep, terwijl ik bij iedere service van Nadal die dik in was ‘OUT!’ schreeuwde. Nadal, de umpire én zelfs Federer probeerden mij ervan te overtuigen dat de bal van de Spanjaard in was of dat de bal van Federer uit was, maar ik bleef bij mijn standpunt dat iedereen een bril nodig had, behalve ik.
De eerstvolgende keer dat ik een wedstrijd van hem moest ‘lijnrechteren’ heeft Federer me omgekocht om ervoor te zorgen dat ik hem niet opnieuw voor zou trekken. Zo sportief is hij namelijk. Hij schaamde zich, zei hij, voor mijn voortrekkerij. Van zijn ‘rechtvaardigheidsgeld’ heb ik een villa met aanlegsteiger en jacht kunnen kopen (helaas lag de villa niet aan het water, maar ik had wel een zee aan ruimte vanwege de grote tuin), plus een Porsche en een Ferrari, en nog wat sexy schoonmaakhulpjes uit Thailand.
Maar toen ik merkte dat al die bezittingen me niet gelukkig maakten (integendeel), heb ik alles van de hand gedaan en aan mijn grootste vijand geschonken in de hoop dat al dit bezit ook hem ongelukkiger zou maken.

Na al deze schandalen gebeurde er iets waardoor ik mijn professie moest staken. Ik was namelijk, van de ene op de andere dag, niet rechtlijnig meer.

http://www.rolanddanckaert.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

