Positief

Karel is altijd heel positief. Gisteren zei hij tegen me: “Sinds ik niet meer kan autorijden, ben ik geen geld meer kwijt aan benzine. En ik heb sindsdien ook geen aantijgingen euh aanrijdingen meer veroorzaakt!”

Zo praat Karel alles naar de goede kant: “Ik heb geen last meer van vliegangst. Ik vlieg namelijk niet meer!” En: “Ik mag dan wel kanker hebben, maar de kanker heeft mij niet!”

Karel probeert alles met humor op te vangen: “Dankzij de bestralingen hoef ik niet meer naar de kapper. Scheelt me toch weer twintig euro per maand!” En: “Ik loop de deur van mijn huisarts plat, maar haar borsten lijken iedere keer mooier en groter!”

Zijn moeder werd gisteren begraven. “Het was de beste koffietafel die ik in tijden heb gehad. Die koffietafel was van beukenhout! Die zou ik thuis ook wel willen!”

Die Karel…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

