Warme herinneringen

Door de heerlijk geurende

kurkdroge citroenvelden,

het was reeds donker

en de hyperactieve krekels

krekelden er lustig op los,

reden we met open ramen

(airco was nog niet ingeburgerd)

naar ’t afgelegen restaurant,

authentiek en boers

Het was pure magie

De steak, salade en friet

smaakten me allerbest

alsof Maria’s vreugdetranen

een voor een

op mijn smaakpapillen vielen

Niet veel jaren later

nog een culinaire top-ervaring

dankzij de beleving

op weg naar het restaurant

Een schooluitstapje

naar Monschau in de Eifel

Het was voor het allereerst

dat een meisje en ik

hand in hand liepen

Hoewel ze een bril droeg

was het een leuk meisje,

vrolijk en heel erg lief

En ze was gek op me

Het is ’n verrukkelijk gevoel

als iemand verrukt is van je

Paula is haar naam

en ze was niet te dik

maar ook niet te mager

Haar taille en haar benen

maakten haar

donkerblauwe jeans

een mooi compliment

Zij en haar vriendin

lachten om mijn grapjes

Zelden had ik zo’n goede zin

Een te lange wandeling

door de bergen en de regen

met twee leuke meiden

van wie de minst knapste

(maar ze was wel de liefste)

mijn hand vasthield

met blij gemoed

De andere schoolgenoten

vielen door die twee

overheerlijke schepsels

helemaal niet meer op,

alsof ze verdwenen

achter het gordijn van plezier

De schnitzel met zigeunersaus

en de friet en de salade

in de kelder van een oubollig

typisch Duits etablissement

smaakten me opperbest

alsof ik werd getongd

door een tong van zoethout

Nooit meer smaakten

een steak en een schnitzel

zo intens naar puur geluk…

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

