Donderberger

Ben ik een wereldburger

uit het fraaie Roermond

of een Roermondenaar die

graag over de wereld reist?

In elk geval nieuwsgierig naar

alles buiten de eigen stad maar

verknocht aan de geboorteplaats

Opgegroeid op de Donderberg

Thans een multiculturele drukte

die me past als mijn trouwring

maar vroeger een nieuwe buurt

voor de carrière makende autochtoon

Ik kom er nog altijd heel erg graag

want ik voed me graag met mijn wortels

en hoewel ik van afwisseling hou

hou ik eigenlijk niet van mutaties

Daardoor trouw aan het oude vertrouwde

doch met een drang naar vrijheid

Verbonden met ongebonden liefde

Alle culturen en rangen en standen

krioelen door elkaar heen in ’t winkelcentrum

Op de Donderberg kom ik voldoende

aan mijn nieuwsgierige ‘reistrekken’

want ze lopen er uit alle delen van de wereld

Tussen al die autochtonen en allochtonen

voel ik me het meest dicht bij mijzelf

Boven alles ben ik een Donderberger

Een Donderberger nieuwsgierig naar mensen…

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

