John Lennon

Wat sta je dicht bij me

Wat ben je me na

Je lijkt mijn vrouw wel

mijn eigen gouden engel!

Jouw hart klopt in de mijne

Jouw geest voelt die van mij

De lijnen in mijn handen

horen bij jouw blauwdruk

Je was zo afwisselend

Je was zo diep en dik gelaagd

Je was zo openhartig

Hield je wel van jezelf?

Op het laatst misschien

toen je met alle geweld

van de toekomst werd beroofd?

God spaart helemaal niemand

Niet als je trouw hebt gebeden

en niet als je een wereldster bent

Ook niet als je onmisbaar bent

God is een gemankeerde wannabe(e)

Hebben de mensen je begrepen?

Voelden ze wat je wilde zeggen

toen je zong over je leven

en over de liefde voor Yoko?

Voelen ze het nu dan eindelijk?

Of sneeuwde alles onder

door de aantrekkingskracht

van de leuke melodieën?

Zijn de meeste mensen

veel te oppervlakkig en

ook te weinig geïnteresseerd

om je te kunnen doorgronden?

Maar ik meen je te kennen

en ik voel dat je mij kent

Je bent groter dan God

en meer waard dan de liefde

Aan de oppervlakte

zit het heel erg diep…

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

