John Denver

Ook al is je stem

in de hogere regionen

een slechte imitatie

van Kermit de Kikker,

je melodieën en teksten

laten me met souplesse

kikkersprongen maken

van lelieblad naar lelieblad

Een natuurzanger ben je

de sjamaan van het luisterlied

de blanke cowboy-indiaan

Urenlang kan ik genieten

van jouw geruststellende liedjes

Je bent de stem

van de natuurgenieter

je bent de vertegenwoordiger

van het Amerikaanse landschap

Je muziek is de vader

die ik nooit heb gehad

en die ik me altijd heb gewenst

zonder te beseffen

dat ik hem miste

en nodig had

Zelfs lang na je dood

help je me door het leven

Een man en z’n gitaar

hebben ervoor gezorgd

dat er van tijd tot tijd

weer muziek in m’n wezen zit…

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

