Jeugdige, oudere vrouw

Mensen kijken, zoals op de perrons van het station, vind ik heel ontspannend en leuk. Ze hebben (bijna) allemaal een gezicht, twee benen en armen en zijn allemaal onderweg, ze dragen allemaal kleren en moeten allemaal de trein halen, maar toch zijn er naast al die gelijkenissen zo ontzettend veel verschillen en soorten. Die diversiteit houdt het interessant en amusant. Stel je voor, dat we allemaal exact hetzelfde waren en dat de dagen allemaal op elkaar leken! Dat lijkt me onvoorstelbaar saai!

Eén vrouw in het bijzonder viel me op. Ze had een vrij oude kop met meer rimpels dan mijn overleden oma – die 93 was geworden – ooit had gehad. Maar deze vrouw op het perron was nog net zo slank als op haar dertiende, stel ik mij zo voor. En ze bewoog zich nog net zo soepel als voor haar vermeende zwangerschappen. De kleren die ze droeg, waren ronduit meisjesachtig. Een puber had er niet in misstaan, met die gekleurde maillot.

Het contrast tussen dat gezicht van minstens zestig jaar en haar verder meisjesachtige uitstraling fascineerde me. Ik denk dat deze vrouw zich net zo jong kleedde als ze zich voelde, en wat kan daar nou mis mee zijn? Ik vond het wel leuk om te zien!

http://www.rolanddanckaert.nl

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

