Hondenleven

Honden hebben een hondenleven, zelfs als ze een goede baas en een goed onderkomen hebben. Het lijkt me geen kindersurprise om heel vaak heel lang in een hok door te moeten brengen of achter een tuinhek. Een hond is op die manier min of meer een gevangene met privileges, een knuffel-gedetineerde, een geliefde slaaf.

Zo’n halsband ook. Alsof honden van SM houden! Hoe zou jij het vinden om tijdens het wandelen een halsband om te hebben en aan het lijntje gehouden te worden? Ja, ik weet dat een SM-slaaf klaarkomt bij de fantasie alleen al, maar honden fantaseren volgens mij alleen maar dat ze verlost raken van die verdomde halsband.

Eigenlijk zou je zelf eens als hond moeten leven, dan wist je hoe het was om steeds aan de ketting te liggen. Ja, dat honden agressief worden van die halsband… Dat is gewoon een kettingreactie, heel begrijpelijk!

Gisteravond, tijdens een van mijn avondwandelingen, was er een hond die in een totaal donker huis voor het raam stond te blaffen – met de voorpoten tegen het venster, alsof hij niet kon vluchten voor een interne brand. Zielig! Volgens mij brandde hij in de hel van eenzaamheid…

Even verderop stond een poedel achter een donker tuinhek zo agressief te blaffen en mij de oorlog te verklaren dat ik bang was dat dit beest het hek zou opvreten en daarna mij.

Stel je voor dat jij als een waanzinnige naar elke voorbijganger blijft schreeuwen: Hey, hey, hey, hey, hey, heu, hey, hey! Daar zou je toch schor en scheel van worden?

Honden mogen en kunnen alleen naar buiten als de baas dat wil en meegaat. Beeld je eens in dat jij alleen naar buiten mag onder begeleiding en als je moet pissen of poepen?! Droom je van zo’n bestaan? Ik ken nog een asiel waar ze plek hebben voor je…

Trouwens, hoe zou jij het vinden als je buiten op straat moest schijten en er altijd iemand bij stond te kijken? Of als je alleen maar kon neuken op straat, onder het toeziend oog van alle voorbijgangers. Een exhibitionist droomt ervan, maar jij en ik niet!

Privacy hebben de viervoeters nooit.

Hun eigen wil wordt aan banden gelegd. Nimmer mogen ze in hun eentje een ommetje maken en avonturen beleven. Ja, zwerfhonden wel, maar heeft u al eens een gelukkige, schone, succesvolle en kerngezonde zwerver gezien? Zo is het dus ook met zwerfhonden. Ze zijn het versleten en stinkende vaatdoekje dat nooit wordt verschoond in het gore kebab-restaurant.

Het is een hele opgave om mens te zijn, maar honden hebben het nog veel zwaarder! Volgens mij dromen honden van een kattig leven, want hun eigen bestaan is nogal katerig…

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

