Sandra

Ze is de aorta van ons gezin

Zonder haar was ik beslist

een wekker zonder alarm,

een zebrapaard zonder strepen,

een doodnormale hond

met een blinde, radeloze baas

Zij is de administratrice,

zij is de klusjesvrouw,

zij is de kostwinner

en ik ben dat allemaal

heel duidelijk totaal niet

Op al mijn paperassen

staat dat ene getal: 0 euro

Zij is mijn beide krukken

en zij is mijn rolstoel

Zonder haar was ik een motivator

zonder enige motivatie

Jazeker, ze is bovenal mijn plezier,

mijn lach en mijn toekomst

Maar ze is tevens mijn wortels

Want wortels heb ik niet

behalve rotte, korte wortels dan

Daarom altijd aan het wankelen

Nooit stevig verankerd

Zij is de batterij in mijn klok

Zonder haar liep ik achter

op alles wat ik voor wil zijn…

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

