De playback-cabaretier

Gisteren een live-show bezocht van een cabaretier die alles playbackte. Hij had alles op band gezet.

Zo heb ik ooit twee jaar als cabaretier met een lachband gewerkt, oftewel een geluidsband met daarop het geluid van lachende mensen. Ik moest wel, omdat niemand in de zaal moest lachen om mijn grappen.

Weet je wat het ergste is als cabaretier? Als er iemand in de zaal, tussen het publiek, zit die af en toe wat roept en om wie de mensen harder lachen dan op jou!

Ik heb eens voor een zaal gestaan met maar één toeschouwer. Mijn moeder. Ze lachte nooit en viel in slaap. Na afloop heb ik haar handtekening gevraagd…

Maar ik heb ook ooit eens voor een publiek van twee personen gestaan, in Carré was dat. Die lachten zich de hele avond kapot. Ik was de koning te rijk. Achteraf bleek dat ze me alleen maar hadden zitten uitlachen…

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

