Angsten

Ik ben bang dat ik moet toegeven dat ik overal bang voor ben. Noem een fobie en ik heb hem! Ik heb zelfs een fobie voor fobieën, kun je nagaan hoe bang ik ben!

Ja, ik weet wel, ze zeggen dat angst een slechte raadgever is. Ik heb mijn fobieën dan ook nog nooit om advies gevraagd.

En als ik juridisch advies nodig heb, dan vraag ik eerst aan de raadsman of hij bang is aangelegd. Zo ja, dan ga ik niet met hem in zee. Anders ga ik geheid het schip in.

Soms heb ik een advocaat nodig, vooral als ik zin heb in iets lekkers voor bij de slagroom.

Gisteren nog. Ik had een paaltje van de buurman omver gereden toen hij weer eens buiten wild stond te plassen.

Zijn ‘paaltje’ geraakt. Zijn vrouw was er op dat moment omheen aan het dansen, een combinatie van paaldansen en plasseks. Heerlijk, zo’n gouden, warme straal over je kont en benen. Ik ken een vrouw die pisnijdig wordt als haar vent haar niet als toiletpot gebruikt… Mijn andere buurvrouw is trouwens een toiletpot: ze is lesbisch en maakte bij V&D de wc’s schoon. Nu zit ze zonder werk, omdat V&D op de fles is gegaan, terwijl al die 10.000 werknemers zich toch over de kop hadden gewerkt…

Maar goed, ik had die buurman dus verwond. Toen moest ik naar een advocaat. En ik dus aan die jurist vragen of hij bang is aangelegd. Hij verstond mijn vraag niet, maar dat kan ook komen omdat hij een import-Rus was die geen Nederlands verstaat. Of omdat ik binnensmonds praatte, omdat ik bang was om vieze lucht in te ademen. Die Rus stonk namelijk nogal naar wodka. Ik heb hem toen een flesje 4711 gegeven om op te drinken, voor een frissere adem. En daarna wc-eend voor een schonere adem, maar hij verstond ook mijn gevoel voor humor niet. En de levenskunst dus evenmin.

Vooral als ik een grote boodschap moet doen, ben ik bang. Ik ben dan ook de grootste bangeschijter van het westelijk halfrond!

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

