Oudejaarsavond 2015, Nieuwsjaarsdag 2016

Gisteravond had ik een stropdas weten te strikken voor het feest. Ik vierde het bij en met het gezin van een van mijn twee oudere zussen. Mijn derde oudere zus heb ik nooit gekend, want die heb ik niet.

Een enorme berg oliebollen: 1 op de schaal van 100.  Zoveel gegeten, dat ik de rest van het nieuwe jaar moet afvallen om op oudejaarsavond 2016 weer op het aanvaardbare gewicht te zitten.

De oudejaarsconference van Herman Finkers vonden we geweldig. Ik had me er al een heel jaar op verheugd. De rest van het jaar kende dan ook weinig hoogtepunten, of het moet de dood van zanger Armand zijn geweest. Ik vind hem namelijk geweldig en door dood te gaan, kwam hij weer tot leven en tenminste weer herhaaldelijk in het nieuws. Pas nu is hij echt dood, want hij zal in 2016 nooit meer ergens opduiken, behalve dan in ‘De Slimste Mens’, de quiz waarin de slimste domste gans wordt verkozen. ‘De Slimste’ maakte opnames met Armand VOOR zijn dood. Die verklaring staat altijd met kleine lettertjes onderin beeld. Mensen die nooit de kleine lettertjes lezen, zullen denken dat de opnames met Armand zijn gemaakt NA zijn dood. “Voor een dooie zit er verdomd veel leven in!”

Er waren mensen die de show van Herman Finkers niet veel aan vonden, of best wel leuk. Dat doet me denken aan die keer dat we op Java op de Borobudur stonden en ik een Nederlandse vrouw tegen een vriendin hoorde zeggen: “Ik had me er veel meer van voorgesteld…”. Sommige mensen zijn nooit tevreden! Wat had ze dan verwacht, dat die Boeddha-beelden konden praten en zingen?!

Maar De Efteling vond ze dan wel weer het einde. Ja, De Efteling is natuurlijk ook van veel meer historische waarde, en veel mooier… Was dan thuis gebleven, had dan vakantie in Kaatsheuvel gevierd, harige kut met piemel-voorvocht!

Het is hetzelfde als van mening zijn dat de Taj Mahal een beetje tegenvalt, en dat je helemaal lyrisch bent over de Beurs van Berlage. Raar, en dat is nogal zacht uitgedrukt… Beurs kan trouwens ook ‘zacht’ betekenen, maar op Berlage nooit zachte prijsjes…

‘Imagine’ stond voor het eerst in de geschiedenis van het lied op een nummer 1-positie, in onze Top 2000. Van mij mogen ze die Top 2000 verlengen tot de Top 200.000. Gewoon het hele jaar mee doorgaan. Er zijn minstens 200.000 oude(re) songs die de moeite waard zijn. Alleen al Elvis heeft er 300.000 gemaakt!

Zullen we afspreken dat ‘Imagine’ voortaan altijd op nummer 1 staat, dat dit vaststaat en dat daar niet aan te tornen valt? Imagine ‘imagine’ always on number 1!

Gisteren, op weg naar het feest, hoorde ik een lied van The Cure bij de Top 2000. Dat deed me denken aan die vakantie in het Spaanse Torrevieja. In de bus van het centrum naar het strand altijd The Cure: de buschauffeur – er was in die tijd nog maar één Spanjaard met een groot rijbewijs – was blijkbaar fan van die groep. Of het aan de muziek lag of aan de aangename hobbels, of aan allebei… ik kreeg tijdens die ritjes altijd een erectie in mijn zwembroek. Mijn pik zwom in de van voorvocht doordrenkte zwembroek! Daarom associeer ik de muziek van The Cure altijd als een geneesmiddel tegen impotentie. Misschien moet ik weer wat vaker naar The Cure luisteren…

Of de bus nemen in Torrevieja…

In een warm land is het sowieso makkelijker om een erectie te krijgen. Wat dat betreft juich ik de klimaatopwarming toe! Met die frisse temperaturen schrompelt je pik snel ineen en is er meer bloed nodig om een bobbel in je broek, laat staan kutvulling, te krijgen. Ik heb blijkbaar niet zo erg veel bloed meer. Mijn hart is dan ook doodgebloed. Daarom ga ik ook zeker geen bloed afstaan aan de bloedbank. Dan krijg ik nooit meer iets wat op een halve stijve lijkt!

Het nieuwe jaar is al best wel weer oud. De tijd gaat snel. Nog maar 364,5 dag te gaan! Het voorbije jaar ligt alweer achter ons! Dat kunnen we gewoon niet voor blijven!

Trouwens, het had niet veel gescheeld of ik had de nacht in de gevangenis moeten doorbrengen. Bijna was ik ingereden op al die kutgassies die vuurwerk naar mijn Fordje Ka gooiden. Nu kan ik me voorstellen dat je zo’n Fordje aanziet voor een asbakje, maar ik vind het ronduit asociaal.

Vuurwerk is oorlog!

Oudjaar is de strijd tussen fatsoen en hufterigheid. Maar ja, is dat niet het verhaal van de hele mensheid, iedere dag van ieder jaar?

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

