De blijvende verandering…

Alleen dat alles verandert, blijft hetzelfde.

Ikzelf verander niet echt, maar ik zit zo in elkaar dat de stemmingen in mij voortdurend veranderen. Euforie kan de volgende dag of een moment later omslaan in treurnis. Alsof ik een huis ben met een onophoudelijk wisselend interieur en een voortdurend veranderende sfeer…

Mijn humeur, mijn gemoed, mijn innerlijke kleur verandert voortdurend, als een toverbal door het warme speeksel, als de kameleon bij gevaar of genietend in de zon.

Het liefst zou ik blijven voortleven in die ene fijne emotie, zou ik willen dat mijn goede zin eeuwig zou voortgaan, eeuwig zou leven. Maar zo gevoelig en emotioneel, zo beïnvloedbaar door sferen, het weer, luchtdrukverschillen, de stemming van anderen en zo vatbaar voor melancholie, wanhoop en overprikkeling…

Gelijkmatigheid is me niet gegeven. Dat is nou eenmaal een gegeven… Ik kan er niet (gelukkig) mee leven – slechts overleven, maar ik zal wel moeten…

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

