De Eekhoorn

Gisteren stak een eekhoorn voor mijn fiets (ik zat erop) de weg over. Het dier benutte het zebrapad niet, maar eekhoorns zijn in de wilde natuur dan ook bang voor zebra’s. Eekhoorns staan niet zo op hun strepen…

Vroeger – tot een jaar terug – dacht ik altijd dat zebrapaden de streepjescodes waren van Rijkswaterstaat en dat je automatisch werd gescand en moest betalen, iedere keer als je er gebruik van maakte. Totdat een Marokkaanse man me vertelde dat die zebrapaden oversteekplaatsen zijn waar bijna niemand gebruik van maakt. Zo zie je maar, we kunnen wat leren van de nieuwe medelanders!

Maar goed, die eekhoorn dus. Wat een fenomenaal dier! Een eekhoorn vliegrent. Ja, vliegrent. Terwijl dat beestje rent, vliegt ze tussen de kleine, snelle pasjes door met de vier poten los van de grond door de lucht. Een soort van verspringen tijdens het hardlopen. Schitterend om te zien!

Het was natuurlijk niet de eerste keer dat ik een eekhoorn zag oversteken, maar het was wel de eerste keer dat ik me zo bewust was van de manier van bewegen van dit diertje. Dingen bewust zien en in je opnemen – vooral de mooie en interessante dingen – maken het leven, oftewel je momentjes, meer de moeite waard!

Succes met (over)leven!

http://www.rolanddanckaert.nl

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

