Jeugdjournaal-presentatoren het leukste

Zojuist zag ik voormalig Jeugdjournaal-presentator Pepijn Crone opeens in een veel te net en saai clichépak RTL Nieuws presenteren. Hijzelf zal wel heel Hawaïie  zijn met de promotie naar het nieuws voor belastingbetalers, maar ik vind het een afgang en degradatie die is te vergelijken met Ajax dat rechtstreeks afdaalt van de top van de Eredivisie naar de Topklasse en daar ergens onderaan de middenmoot spookt.

Ik gun die Pepijn heus wel zijn betere salaris, prime-time, lekker geile mede-presentatrice en zelfs zijn stomme dertien in een dozijn outfit, maar ikzelf kan presentatoren die overlopen naar de grote mensen nooit meer uitstaan en niet vergeven, en ik bedoel dit niet grappig! Dergelijke stoorzenders geven me steevast het kokende ijsjes-gevoel, het gevoel dat ze de kinderen hebben verraden en zijn overgelopen naar de grote mensenwereld.

Maar dat is niet alles. Als ze het Jeugdjournaal presenteren, dan zijn ze veel sympathieker, minder gemaakt, minder over-ambitieus en minder stijf. Dan kleden ze zich lekker casual en praten ze op een sympathieke toon en in begrijpelijke taal. Geen pretenties. Kinderen houden immers niet van pretenties, zijn er meestal wars van. Volwassenen niet. Die drijven op pretenties. Volwassenen doen alsof ze kunnen schaatsen en dat alles op een kunstijsbaan, kinderen gaan gewoon het bevroren slootje op en doen wat ze kunnen.

Wat een degradatie! Arme Pepijn! Dit is niet de Crone op zijn werk!

Wat ik niet snap, is dat presentatoren van kinderprogramma’s zo graag programma’s voor grote mensen willen presenteren. Alsof grote mensen belangrijker zijn dan kinderen en alsof het moeilijker is om voor grote mensen iets te maken. Cowshit!

Iets maken voor kinderen is juist het mooiste wat er is. Een meer puur en dankbaar publiek krijg je nooit meer! En je hoeft niet zo verdomd vervelend verantwoord volwassen te doen!

Kinderen kunnen heel vervelend doen en er zitten potentiële Hitlertjes en Patty Brardjes tussen (al wil ik Hitler niet met Brard vergelijken, dat zou hem geen recht doen), maar het zijn de grote mensen die er op deze wereld de grootste puinzooi van maken. Daar wil je toch niet voor werken?!

Geef mij maar die presentator van het grote mensen-Journaal die ervan droomt om ooit het Jeugdjournaal te kunnen presenteren, tot aan zijn of haar pensioen! Waarom bestaan zulke mensen met zulke ambities niet?! Ik begrijp dat ECHT niet! Draait echt alles dan alleen maar om geld, status en aanzien?! Waarom zou je willen meetellen bij de volwassenen, die simpele sukkels?!

Iedere Jeugdjournaal-presentator die is overgestapt naar het nieuwsbulletin of andere uitzendingen voor volwassenen heb ik altijd als de moordenaar van mijn held John Lennon gevonden. Zo ook Pepijn Crone. Komt misschien, omdat ik veel liever naar het Jeugdjournaal kijk dan naar het 8 Uur Journaal of dan RTL Nieuws en liever naar de kinderserie SpangaS dan naar Spangen.

Heel veel mensen zeggen dat ze jong van geest zijn gebleven, maar ik ben het echt!  Maar ja, u zal me dan wel weer verwijten dat ik een grote kleuter ben die niet volwassen wil worden.

Bedankt voor het compliment!

http://www.rolanddanckaert.nl

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

http://www.rolanddanckaert.bloggertje.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

