Wolfabriek op vier poten

Vandaag had ik een bijzondere ontmoeting en bijzonder contact met een schaap in een wei. Nee, het was geen Vlaming die bij iedere lange of korte ij/ei mekkert (ik ben blèè in plaats van blij). Het was een echt schaap, al leek het sprekend op Carl Huybrechts. Het dier stond bol van de wol, kiepte bijna om van de zwaarte van de vacht. Een spin was al bezig met een wiel om de wol te spinnen…

Maar wat nou zo bijzonder was, is dat het dier zich heel gewollig liet aaien door mij en langs het hek met me mee bleef oplopen, wel 500 meter lang, tot aan het einde. Wat een lief dier! Ik liet me in het ooitje nemen!

Onze aanlooppoes komt altijd naar binnen via het keukenraam. Ik heb trouwens eens een vriendje gehad dat dakdekker was en hij kwam altijd via het zolderraam naar binnen, maar dit terzijde. Hij heeft overigens heel wat pannen van het dak geneukt.

De aanlooppoes blijft dan altijd even in het keukenraam staan om te peilen of het wel de moeite waard is om naar binnen te komen. Als ze geen kaas, spek, kipfilet of worst op de grond ziet liggen (ze kan bij ons van de vloer eten), dan maakt ze rechtsomkeert. Ik heb trouwens eens een pan erwtensoep met worst gemaakt en op het fornuis laten staan en toen ik een paar uur later terugkwam, had de poes alle worst uit de soep gevist (zonder hengel) en opgegeten (met smaak). En de kikker in de keel van de buurman had alle erwten opgegeten. Volgens de kikker waren het zijn erwten: “Het zijn kikkererwten!” Van de soep was niet veel meer over, maar ik heb er toch nog een jurk van kunnen maken voor onze dochter die dezelfde avond een groentesymposium bijwoonde.

Bij de wei stond trouwens een juffrouw met een groepje rekenblinde kinderen. Ze waren schaapjes aan het tellen. Hoewel ‘mijn’ schaap helemaal alleen was, kwamen de kinderen er niet helemaal uit, zelfs niet met een verrekijker. Ik stelde hen voor de ogen te laten laseren. Dat vond de juf een goede tip. Morgen gaan ze lasergamen!

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

http://www.rolanddanckaert.bloggertje.nl

http://www.rolanddanckaert.nl

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

