Bijna dood-ervaring

Toen ik me gisteren verslikte in een stukje appel en bijna stikte, had ik een bijna dood-ervaring. Nu wist ik op voorhand dat mensen met een BDE lijden aan een tunnelvisie, maar niet dat het zo eng zou zijn om een tunnelvisie te hebben!

Tijdens deze BDE wilde ik dood! Voorgoed! Doodeng vond ik het namelijk in die tunnel met dat verblindende witte licht: ik zag geen hand voor ogen en had een aanval van acute claustrofobie. Paniek! En ik was dankzij een gestoorde psychiater net verlost van mijn paniekstoornis!

Tot overmaat van hel kwam er maar geen einde aan die tunnel. Ja, zo duurt het leven na de dood natuurlijk eindeloos!

Ik kreeg het hartstikke benauwd in die tunnel, temeer ook nog eens de ventilatoren in de tunnel waren uitgevallen (the story of my life and of my life after death: dat heb ik weer!). En toen waren er als klap op de verwoestende vuurpijl honderdvijftig letterlijk dampende zielen die samen met mij op weg waren naar het nieuwe begin: die meute was omgekomen bij een brand in een saunacomplex en de meeste van hen kwamen vers uit de heetste cabine (opgieting) en verspreidden zodoende heel veel warmte! Zodoende kreeg ik het dermate benauwd, dat ik wederom bijna stikte en de bijna dood-ervaring van voren af aan begon!

Maar weet je wat ik nog het engste vond? Ik kon mijn lichaam niet meer voelen! Sterker, ik had geen lichaam meer, ik voelde me van top tot teen geamputeerd! Hartstikke akelig. Het voelde alsof ik in rook opging. Geloof me, het leven na de dood is nog griezeliger dan het leven voor de dood. Het leven voor het leven beviel me tot dusver het beste. In 1404 had ik echt nergens last van!

Ik heb trouwens een tijdje gewerkt in een mortuarium als lijkenwasser -ik kwam rechtstreeks uit de auto-wasserette – en daar was eens een lijk dat een bijna leven-ervaring had toen het moest boeren, niezen en ejaculeren tegelijk. Maar de arme ziel viel na 5 seconden terug in zijn dode lichaam. Tja, zo kan het gaan!

http://www.Oorlogsverhaalinmelick.rolanddanckaert.nl

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

