Gokken op voetbalwedstrijden

Ik beschouw mijzelf als een echte voetbalkenner, maar ik slaag er maar niet in om twee of drie wedstrijden in de TOTO juist te voorspellen. Iedere speelronde kom je als wedder en voetbalfan weer voor verrassingen te staan. Neem nou gisteren. Ik heb de afgelopen weken lopen te verkondigen dat PSV de dubbel zou winnen – de landstitel en de nationale beker – en prompt verliezen de Eindhovenaren als een stelletje beginnelingen van FC Utrecht, in het Philips-stadion nog wel! Uitgeschakeld voor de beker. In dit Ajax-huis begon de carnaval gisteravond al!

Het is werkelijk nog makkelijker te voorspellen wanneer – op welke dag en welk tijdstip – Jezus zin heeft om zich weer onder de mensen te begeven (hij lijkt vastgenageld te zitten aan de hemeltroon), al ben ik benieuwd of hij met twee gaten in zijn hand de knip op de beurs kan houden of heel Christine le Duc van het zogenaamd dreigende faillissement redt (dat zou zijn eerste heldendaad zijn). Naar het schijnt, houdt Maria Magdalena erg van lingerie en seksspeeltjes, vandaar…

Misschien kunnen u en ik een wedje maken. Nee, geen wetje, ik ben geen rechter! Een wedje! Wedden om vijf euro dat ik op de wedstrijden Ajax-Feyenoord en FC Utrecht-PSV aanstaande zondag wederom verkeerd heb gewed?! Ik heb twee gelijke spelen voorspeld en zou daar een slordige 12 euro mee ‘winnen’ (onderhand heb ik al voor minstens 25 euro gewed op voetbalwedstrijden). Ik heb het werkelijk nooit goed! Nou ja, ik heb liever dat Ajax zondag wint en PSV punten verspeelt dan dat ik die schamele dozijn euro’s win.

Ik voorspel trouwens dat Jezus nooit meer terugkomt op aarde. Alleen nog in een volgend (modern) religieus sprookje…

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

