Google schept vals beeld van je

Wanneer mensen je naam googelen, dan stuiten ze op een aantal internetactiviteiten die de zoekmachine voor de speurders heeft geselecteerd. Automatisch klikken de mensen die je naam hebben ingegeven op die door Google geselecteerde artikelen. En mensen krijgen daarmee een vals en beperkt, selectief beeld van je. Want de selectie die Google heeft samengesteld, is buitengewoon selectief en meestal gericht op een bepaalde hoeveelheid reacties op een internetactiviteit en op bepaalde populaire kernwoorden zoals seks en namen van BN-ers en bepaalde media.

Zelf heb ik duizenden blogs geschreven en met name over heel grote thema’s zoals wereldvrede en maatschappijkritiek, maar als ik zie welke artikelen Google bij het ingeven van mijn naam selecteert en waar de meeste mensen – de smaak en de diepgang van het volk, van de massa zijn ronduit walgelijk en ontluisterend – op klikken, dan kom ik zeer bedrogen uit. Die selectie doet mij enorm veel geweld aan, en ik zal niet de enige zijn die dit meemaakt. Google verkracht zo je identiteit. Mensen zien hoofdzakelijk dat van je wat Google selecteert. De meeste mensen nemen immers helemaal niet de moeite en tijd om zich echt in je te verdiepen.

Dat maakt zo’n zoekmachine zo verraderlijk, zo manipulatief, zo fout, zo gemeen, zo oppervlakkig.

Het is een gegeven waar ik helaas niets aan kan veranderen en dat nimmer zal wijzigen.

Vrijwel alles in deze maatschappij is hartstikke scheef, bedrieglijk, misleidend en onzuiver…

http://www.rolanddanckaert.nl

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

