De duivel

De duivel heeft van die spitse oren, omdat hij de godganse dag zijn oren spitst om te horen wat mensen op wie hij het heeft gemunt – meestal onschuldige, gevoelige mensen – verlangen en dan te verhinderen dat ze het krijgen, om te horen waar ze bang voor zijn en zijn slachtoffers daar dan tot in den treuren mee te confronteren, want de duivel voedt zich met het psychische en emotionele bloed dat vloeit onder de mensen aan wie hij een godsgruwelijke hekel heeft en die hij zo verschrikkelijk graag het leven zuur maakt.

Ik heb godverdomme geen zin meer in die kutregen, in dat klote-Nee-derland, in al die gemankeerde, hypocriete mensen, de belastingdienst, mijn pleinvrees en dat gebrek aan geld. Ik ben het zat!

Het heeft geen enkele zin, maar hierbij dien ik een aanklacht in tegen het leven, tegen mijn leven dat wordt geregisseerd door die etterbak van een duivel die heel goed luistert naar wat ik zeg, want met mijn onbedoelde informatie breng ik hem op ideeën voor zijn wrede plannetjes.

Ik heb jullie lang genoeg proberen te onderwijzen, vermaken, entertainen en ik heb jullie lang genoeg moed ingesproken en gewezen op alle belangrijke en onbelangrijke zaken. Nu is het tijd om mijn gevoel te laten spreken en als ik jullie daarmee de put in praat, dan hebben jullie pech gehad.

Als jullie in mijn schoenen stonden, dan hadden jullie de moed al veel eerder opgegeven, dan waren jullie allang aan lager wal geraakt. Jullie hebben geen flauw benul van de diepten, de duur en de intensiviteit van mijn lijden, van de korreligheid van mijn belevingswereld en van het pact dat de duivel heeft gesloten met het onheil dat mij bovenaan haar to do-lijstje heeft staan.

Ik ben het zat om onderdanig te zijn en mijn leed moedig en vrolijk te dragen. Het moet godverdomme eens een keer ophouden! God, als je echt van me houdt, dan neem je het eindelijk eens op tegen die duivel en dan ontdoe je mij van al die doornenkransen en ketenen.

Maar nee, je liet je bloedeigen zoon aan het kruis nagelen, jij  arrogante, zelfingenomen, narcistische lafaard met je grootspraak en je valse beloften! Klootzak dat je d’r bent! Je bent nog slechter dan de duivel, want je bent een gore hypocriet, een oplichter, een duivel in Godskleren.

Je beboet ons voor onze zonden, maar jij hebt ons gemaakt, of was je dat soms vergeten, stoethaspel?! Wat ben je een ongelooflijke minkukel, hoe kun je respect van mij verwachten, of dankbaarheid? Man, je hebt me al toen ik kind was aan mijn lot overgelaten, je hebt mijn gebeden in de vergeethoek gestopt en mij in de verdomhoek laten wegkwijnen.

Je bent zelfs doodsbang voor die duivel en verwacht van ons dat wij de demonen bevechten. Wat ben je een onverbeterlijke oetlul, met je kut-bijbel. Rot toch op, klootzak! En neem al die schijnheilige hielenlikkers van je op dit ondermaanse maar met je mee, ik kan hun gezichten niet meer luchten of zien, met hun zogenaamd vrome blikken en hun zalvende woorden. Opportunisten zijn het, die alleen maar aan hun eigen hemelvaart denken. Slijmjurken die niet in opstand durven te komen, die geen revolutie durven te ontketenen.

Jij, met je duivelse maniertjes en je grote ego, je lange tenen en je hooghartige oordelen. Met je zogenaamde wijsheid en goedheid. Man, je bent een wannabe! Je wilt onze held zijn, maar je laat de heldendaden aan ons over en laat ons in de handen van de duivel vallen en breken. Jij bent verantwoordelijk voor deze genocide, voor deze aardse modderpoel, en niemand anders!

En ik heb geen zin meer in het gestuntel van al die slechte, stomme, domme mensen, de machthebbers en hun kiezers of onderdanen. Wat een stelletje schoften en kuttentrutten bij elkaar, zeg! Je kan ze allemaal op de grote hoop gooien en dan liefst de gaskraan openen.

Misschien was de duivel vroeger ook wel zo gevoelig en lief als ik, zo zacht en zo voorzichtig, zo attent naar anderen toe, zo welwillend, zo meegaand, zo goed-bedoelend. Misschien is hij wel zo gemeen geworden uit diepe pijn, vanwege teleurstelling, woede en onmacht. Wellicht is hij het symbool van de wraak tegen de onmacht en het onrecht. Wellicht wil hij daarom mensen zoals hijzelf-vroeger ten gronde richten en terroriseren. Omdat hij zijn vroegere goedheid niet meer kan uitstaan, omdat hij weet hoe volslagen belachelijk het is om in deze strijd van leven op/of dood lief en aardig te zijn en te geloven in het goede, het fijne en aangename te verwachten en te wensen en te hopen.

Misschien doet hij dit uit rancune tegen God die een zwak heeft voor mensen die goed zijn, maar die niet de moed heeft om die mensen echt te redden en te beschermen. Misschien heeft God hem vroeger ook als een baksteen laten vallen toen hij in verkeerde handen viel. Mogelijk is de duivel de opstandige zoon van God, niet zoals die hielenlikker van een Jezus die om een boodschap werd gestuurd en dat met zijn leven moest bekopen en die nog steeds een papa’s-kindje is en die nog steeds de anus van zijn ouweheer likt.

Ja, reageer maar geschokt en oordeel maar, jij stomme, domme lezer(es). Vel je oordeeltje maar. Het kan me niks verrekken, want ik weet dat de meeste mensen meestal de plank volledig mis slaan, vooral als ze aan het oordelen en interpreteren gaan. Je stuit zelden op een goede mening, op visie, op wijsheid, op woorden die helpen, die je de ogen openen, die de waarheid vertolken, die de realiteit geen geweld aandoen. Ongelofelijke kutten en eikels dat jullie allemaal zijn! Jullie hebben geen notie van wat ik al heb moeten doorstaan en van mijn veerkracht en strijdlust. Stelletje schijnheilige bastaards! Zootje duivels! Met jullie kut-maatschappij, jullie kut-systemen, jullie kut-democratie, jullie kut-religies, jullie klote-wetten, jullie klote-hiërarchie, jullie klote-economie, jullie klote-geld! Rot toch op!

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

