Weersveranderingen

De laatste tijd heb ik meer dan normaal zin in ijs. Gisteravond, in de sauna, heb ik een ijscoupe gegeten – een Dame Blanche. Als ik abnormaal veel zin heb in ijs, dan kun je er donder op zeggen dat we mooier weer gaan krijgen, dat het in elk geval warmer gaat worden.

Geil ben ik de laatste tijd helemaal niet, dus de echte lente zal nog een tijdje op zich laten wachten. Nee, geil ben ik geenszins. Ik denk en voel zelfs volkomen monogaam! Bij mooie vrouwen en meisjes zie ik schoonheidsfoutjes die mijn libido geen goed doen en met lelijke en onappetijtelijke vrouwen heb ik compassie, terwijl ik ze verafschuw als ik geil ben en mijn lichaam en geest dan alleen maar lekkere mokkels willen zien en neuken. Slecht nieuws dus voor grieplijders en tuinkabouters: de lente is nog niet in zicht.

Weersveranderingen merk ik meteen bij mezelf, aan lichaam en geest. Als er na een periode van droogte regen in de lucht zit, dan krijgt mijn voorste haarlok een krul, terwijl mijn kapsel gewoonlijk zo steil, zo krulloos is als een rakettrap. Dreigt het te gaan sneeuwen, dan heb ik last van migraine. Hoe vaster en minder nat de sneeuw, hoe erger de koppijn en misselijkheid.

Ik ben heel gevoelig, ook voor weersveranderingen. Als ik zin krijg om te dichten, dan staat de herfst pal voor de voordeur met de hand op de deurbel en wanneer ik tijdelijk ADHD krijg, dan weet ik dat het hard zal gaan waaien. Heb ik last van moordneigingen, dan hoef ik maar uit het raam te kijken en zie ik dat het volle maan is. Dan val ik ook moeilijker in slaap (aan mijn pyjama heb ik een parachute bevestigd, en ik heb leren val-breken, maar dit terzijde).

Ja, mijn lichaam is een perfecte graadmeter voor wat zich boven ons hoofd allemaal aan meteorologische omstandigheden voordoet en ontwikkelt!

http://www.rolanddanckaert.bloggertje.nl

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

http://www.rolanddanckaert.nl

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

