Oude bekende?

Gisteren, op het marktplein, kwam ik een oude bekende tegen. Ik liep op haar af en zei: “Leuk om je weer eens te zien. Ik ben nog op je begrafenis geweest.” De vrouw werd lijkbleek…

Soms heb je dat: dat je iemand ziet die zo erg lijkt op iemand die je al begraven hebt, dat je denkt dat het daadwerkelijk die (overleden) persoon is, dat je even vergeet dat diegene al is gestorven…

Dat had ik gisteren dus. Ik zag een vrouw waarvan ik dacht dat het de moeder was van een oude vriend bij wie ik vroeger kind aan huis was. Ik wilde haar groeten, totdat ik besefte dat de moeder van… al minstens tien jaar dood is…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

