Crisis

Ik zat in een grote crisis

Een crisis binnen een chronische crisis

Zeg maar een storm in een orkaan

Er was niets

Er was niemand

De crisis en ik waren alleen

Ik wilde vluchten

De crisis liet me niet los

Niet gaan

De gekkenopname was aanstaande

Er is weinig voor nodig

De hel kan zomaar losbarsten

Nog erger dan de vorige keren

Ik ben me daar over-bewust van

Teveel meegemaakt

Geen enkele bescherming meer

En nog veel minder illusies

Totaal ontvet

Maar iets bracht me redding

Ook dat kan verrassend snel gaan

En uit onverwachte hoek komen

Mijn oog viel op de liefdevolle tekeningen

De maaksels van onze lieve kinderen

En daarna keek ik naar de gezinsfoto’s

Toen zag ik weer liefde en hoop

Het evangelie van het klavertje vier…

© Roland Danckaert

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

