Knipbeurt

De kapperszaak zat vol

Allemaal mannen met kort haar

Met een kapsel dat ik heb na het knippen

De kapper had z’n zoon er met de haren bij gesleurd

Het joch moest de gasten prepareren

En na de behandeling de haren bij elkaar vegen

Het hoofdafval verdween in een gat in een grondtegel

Ik vroeg me af wat hij met die vergaarbak aan lokken doet

Maar vragen deed ik het niet

De kapper lijkt namelijk liever niet te praten

Alleen het hoognodige beweegt hem z’n lippen te bewegen

‘Hallo’ en ‘prettige dag verder’, meer niet

Zijn zoon is precies hetzelfde

Ik vroeg hem of hij ook kapper wilde worden

Met tegenzin antwoordde de tiener dat hij het niet wist

Het was alsof ik een zinloze of stomme vraag had gesteld

Ik voelde me de mindere van het kind

Onvriendelijke of stugge mensen kunnen je minderwaardig doen voelen

Toen ik aan de beurt was, waren er nog maar weinig mensen

De kapperszaak was bijna leeg

Hoe minder zielen hoe drukker het wordt in mijn hoofd…

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

