Afscheid van bed (2)

Sommige mensen vinden dingen maar niks

Of nemen er gewoon makkelijk afscheid van

Ik daarentegen raak zelfs aan dingen gehecht

Doe er liever geen afstand van

Ons eerste bed leefde 21 jaar met ons (mee)

Het jongste kind is op mijn matrashelft verwekt

Alleen dat al maakt het afscheid lastig

Nu staat er een ander, nieuw bed

Groter, hoger, dikker, luxer en beter

Maar het vorige was beslist het bedste bed!

Met de nieuwe aanwinst kan ik geen oude herinneringen ophalen

Natuurlijk, er zullen op dit bed nieuwe herinneringen worden gemaakt

Maar die zullen nooit zo mooi worden

Er zal geen kind op worden geschapen

De kans dat dit het sterf- of een ziekbed wordt, is groot

En neemt alleen maar toe

Het nieuwe bed is alles voor mijn vrouw

Maar ik vind het vooralsnog helemaal niks

Wat mij betreft zetten we het in de garage

En halen we het oude terug naar boven

Ik zal er vannacht wel niet van kunnen slapen…

© Roland Danckaert

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

