Ik ben nog even lief maar doe minder vaak lief

Nog steeds ben ik een uitzonderlijk lieve goedzak

Die nochtans furieus en vilein kan worden als hij zich slecht behandeld voelt

Maar ik doe steeds minder vaak lief

Hoe vaak werd er nou heel erg lief tegen mij gedaan?

Wie waren er nou werkelijk begaan met mij?

Wie verdienen liefde terug?

Steeds minder vaak geef ik zomaar mijn liefde weg

Steeds minder vaak deel ik een compliment uit

Steeds minder vaak toon ik mijn interesse in een ander

Ik ben het zat om alles te geven en weinig/niets te krijgen

Juist ik die zo ontzettend veel nodig heeft en kan gebruiken

Nee, het leven heeft me niet harder gemaakt

Nog altijd ben ik even mooi en zacht van binnen

Maar ik heb wel geleerd te kiezen en te doseren

Ik doe mijn aandacht niet meer in de uitverkoop

Zo is er die presentatrice die aardige columns schrijft

Bijna had ik haar een geschreven compliment toegezonden

Totdat ik me bedacht dat ze er nooit voor mij is geweest en zal zijn

Terwijl ik al jarenlang mooie reacties achterlaat op haar website

Nooit één teken van leven, van respons, van waardering

Waarom zou ik haar columns dan bewieroken?

Zodat ze nog meer succes oogst en zelfvoldaan kan zijn?

Zodat ze nog eens krijgt bevestigd dat het om haar draait (omdat ze bekend is en op tv komt)?

Zij had mij allang iets van haar tijd en aandacht moeten geven

Daarom bekijkt ze het zich maar

En tik ik mijn medelijden op de vingers als ze eens zielig wordt

Het compliment voor haar geef ik daarentegen aan mijzelf!

© Roland Danckaert

 

http://www.rolanddanckaert.bloggertje.nl

 

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

