God spreekt

Ik besta niet echt.

Ben een verzonnen waarheid, een waan.

Adem dankzij de gebeden van de gelovigen.

Heb een paspoort dankzij de bijbel.

Bezit een naam dankzij de kerken.

Gekarameliseerde lucht, dat is wat ik ben.

Verwekt door de angst en de wanhoop.

Grootgebracht door de overlevering.

Gevoed door de doodsangst en het hemelse verlangen.

Een levende legende die nooit heeft geleefd.

Onwerkelijk maar gerealiseerd, zogenaamd.

Uit miljarden versies van mezelf ‘besta’ ik.

Daardoor weet ik bij God niet wie ik ben.

Schizofreen.

Meervoudige persoonlijkheidsstoornis.

Als ik echt zou zijn, dan had ik zelfmoord gepleegd, allang!

Voor hoeveel karretjes ben ik al gespannen?

Hoeveel bloed is er gevloeid ondanks/dankzij mij?

Ik wil best dood.

Teug naar waar ik vandaan kwam: het niets.

Maar de gelovigen willen me niet loslaten.

Ze werken niet mee aan de euthanasie.

Blijven me maar in leven houden.

Ik ben de zon van hun universum.

Pas als de laatste gelovige is gestorven, ben ik vrij.

Kan ik eindelijk mezelf zijn: niemand in het niets.

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

