Het schrijverschap

De penis van ervaringen

dringt het kutje van mijn binnenwereld binnen

en spuit het taalzaad naar de taaleicellen

In mijn hoofd een altijd gastvrije baarmoeder

Daar groeien woorden uit tot zinnen

Gevoed door de tijd en het nadenken

Elke dag baar ik meerdere kinderen

in dat vruchtbare, verslaafde hoofd van mij

Ze worden altijd nog dezelfde dag geboren

Mijn vingers zijn de verloskundigen

De computer het medische hulpmiddel

Af en toe wordt het een keizersnee

Meestal een natuurlijke bevalling

Soms vergt het hele proces slechts negen minuten

Zodra de woordencollecties compleet zijn

worden de navelstrengen vanzelf doorgeknipt

Alle dagen neuk ik de hele dag door met de inspiratie

Geen voorbehoedsmiddelen

Alle kinderen zijn welkom

Evengoed de zwaar gehandicapte kindjes

Zelfs de dode nakomelingen leg ik in de etalage

Zelden een miskraam gehad

Nog nooit een genie gebaard…

© Roland Danckaert

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

