Pleinvrees-paniek

Iets in mijn hoofd

heeft de logica gedoofd

maakt dat een deel in onzin gelooft

en reageert op ruimte van alle vertrouwen beroofd

Kun je in een zee van leegte verdrinken?

Waarom blijft de brede stoep me verminken?

Droge tranen kun je niet wegpinken…

Wat blijft het angst-gen steeds maar aanvinken?

Mijn hersenen en benen tollen

dreig het afvoerputje in te rollen!

Waar zijn in zulke situaties de protocollen?

De paniek blijft met me sollen

Totaal bevangen door angstige opwinding

Mijn vertrouwen in staat van ontbinding

Met de hulptroepen geen telefoonverbinding

Wanneer komt de bevrijdende uitvinding?

Mijn lijf lost op in de intense schrik

Muizen actief in mijn koekjesblik

Zoveel moed en toch een bangerik!

Buiten is voor mij één en al valstrik

Met brand in mijn broek vlucht ik

Bij de auto, twee meter verderop, voelt het veilig

Blijkbaar is beschutting me heilig

Ik klop even later zogenaamd lachend aan bij m’n moeder, schijnheilig…

© Roland Danckaert

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

