Puberproblemen

Ik wil niet gewoon zijn, alleen maar normaal

Apart wezen is goed, maar gek of lelijk fout

Opvallen? Graag! Maar dan alleen positief

Daarbij hoef ik echter niet in het middelpunt van de aandacht

Want dan voel ik me opgelaten

Niemand wil zich schamen of ongemakkelijk voelen

En toch voel ik me dikwijls niet comfortabel

Er is te vaak iets dat me voor schut zet

De angst daarvoor is er zelfs permanent

Die puisten zijn misschien nog wel het allerergste

Ze zitten de hele dag in mijn bewustzijn EN achterhoofd

Als ik in de spiegel kijk, dan zie ik één grote mislukking

Eén dikke, grote puist met een mond, neus en ogen

En dan zie ik mijzelf door de veroordelende ogen van de anderen

Ik weet dat iedereen vindt dat ik één en al puist ben

Spiegels zijn mijn allergrootste vijanden, ik haat ze!

Want ze tonen wat ik nog erger haat: die stomme pukkels

Waarom moeten die uitgerekend op mijn gezicht?

Maar er is meer dat me dwars zit, helaas

Eigenlijk hoor ik er niet helemaal bij

Ik maak deel uit van een vriendengroep, maar meer als onbenutte trekhaak

En m’n vrienden hebben allemaal al een vriendin

De meisjes die ik leuk vind, vinden andere jongens dan mij leuk(er)

Graag zou ik minder verlegen willen zijn, maar hoe?

Het is alsof ik tegen mijzelf moet opboksen, de hele tijd

Ondertussen schrikt de maatschappij mij af

Moet ik daar later nog meer dan nu deel van gaan uitmaken?

Wil ik daar wel bij horen, bij die kinderachtige grote mensenwereld?

Kan ik daar ooit mijn draai in vinden?

Ongelukkig ben ik heus niet, denk dat alsjeblieft niet

Maar ik wou wel dat m’n leven wat makkelijker was

Het voelt als de auto wassen in de modderregen…

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

