Pleinvrees

Geketend

Getekend

Emotioneel gehandicapt

Gekooid

Gevangen

In een vacuüm

Tussen de grijpers

van een hijskraan

als overtollige aarde

Uit elkaar getrokken en samengeperst

Leeuwen op de stoep

Imaginaire vijanden

Onveilig gevoel

Oorlog in vredestijd

Onzichtbare hindernissen

In de lege ruimte gevangen

tussen vier traliemuren

De overkant gelegen

aan de andere kant

van het mijnenveld

Hoe steek je een moeras over

met anderhalve voet?

Ketenen met sloten

De sleutels omgesmolten

tot de handboeien om mijn polsen

Had Houdini hier antwoord op?

Leer me de ontsnappingsmethode!

Leg me de logica uit van de illusie!

Irrationele modder

tussen de oren

Breng het verstand

dat maar eens aan het verstand!

De onderbuik in de hypothalamus

Een niet te repareren defect

Frontale botsing met spookrijders

Stress en Trauma zaten in die andere auto

Mijn vehikel rijp voor de schroot

Stress en Trauma ongeschonden

staan in de berm naast het ongeval

ontspannen een sigaretje te roken

en blazen de rook in mijn hoestbui

Zou een nieuw stel hersens helpen?

Welke verse dode was angstvrij?

Mijn tragiek heeft vele pijlers

Maar de pleinvrees peilt sadistisch mijn moed

wacht op mijn zwakke moment

om me te raken op mijn zwakke plek

en vreest helemaal niets of niemand,

mij al helemaal niet…

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Pleinvrees

  1. Ruud zegt:

    Hoi.Roland,

    Ben nog steeds een groot aanhanger van je hoor,maar ik vraag me af hoe jij deze voor mij vreselijk overprikkelde dag (Koningsdag) ervaart en doorbrengt….ik haat die dag en ook al dat oranje gedoe.
    Ben ik nou de enige die dit zo een vermoeiende en vreselijke dag vind.
    Wens je toch een fijne dag met je geliefden.

    Veel liefs en gezondheid,
    Ruud

    • rdanckaert zegt:

      Beste Ruud,

      Wederom bedankt voor je zoals altijd lieve reactie. Met veel dingen zitten we op één lijn. Ook wat de afkeer van al dat oranje gedoe betreft, altijd weer een zwarte bladzijde in het jaar.
      Op Koningsdag ontvluchten we Nederland steevast, net als ieder weekeinde (we wonen dichtbij de Duitse grens). Vandaag waren we in Aken met de vooral van binnen fabuleuze Dom. Maar in Aken hadden ze in alle etalages oranje ballonnen gelegd om de Nederlandse gasten een ‘koninklijke’ ontvangst te bezorgen. Zo werden we er nog mee geconfronteerd.
      Verder sluit ik me er helemaal voor af. Ik wil al die debielen met hun oranje vlaggetjes achter de dranghekken niet zien en horen en ook W.M.& M wil ik dan niet onder ogen komen.

      Ik heb inderdaad een fijne dag gehad met vrouwlief en zoonlief. Ik hoop dat ook jij je niet hebt verslikt in de oranje Bossche bollen en tompoucen.

      Ook voor jou veel liefs, liefde en gezondheid.
      Roland

Geef een reactie

