Contact

Zojuist in het bos gewandeld. Eigenlijk moet ik iedere dag even de natuur in om mijn accu op te laden en om te genieten. De natuur die niet gevaarlijk en die dus bedwongen is, blijft speciaal. Tijdens de wandeling trok ik mijn t-shirt uit om de wind en zon op mijn blote bast te voelen. Ook deed ik mijn schoenen en kousen uit, zodat ik met blote voeten door het mulle zand kon lopen.

Het was zalig. Echt contact HEBBEN met Moeder Aarde, is heel bijzonder. Tijdens de blote voeten-wandeling werden mijn zolen en zelfs kuiten heel warm: een gratis voetmassage! Gezond en lekker!

Echt contact hebben – zonder dat er iets tussen zit – vind ik sowieso het summum, of dat nou met de elementen is of met mensen. Natuurlijk geniet ik ook van small talk, maar ik hou vooral van gesprekken en ontmoetingen waarin het er op welke manier dan ook heel intiem aan toegaat, waarin er daadwerkelijk contact is, of dat nou huidcontact is of spiritueel of emotioneel contact.

Het is fijn om het risico te nemen om met je blote voeten in iets scherps te trappen. Meestal gaat het goed. Als je geen risico’s durft te nemen, dan ben je levend dood, dan maak je nooit kans om iets speciaals mee te maken. Zo is het ook in contact met mensen: het is zo lekker om het risico te nemen dat je je (te) kwetsbaar opstelt of om anderen heel (te) dicht te naderen. Alleen dan kan er iets speciaals ontstaan, iets moois. Je wilt toch het gevoel hebben dat je leeft? Je hebt maar één leven, dan wil je toch kansen grijpen, uitdagingen aangaan en risico’s nemen? Speel je altijd alleen maar op safe, dan sluit je jezelf op in een kluis waarvan niemand de code kent…

http://www.rolanddanckaert.bloggertje.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

