Stressbestendig

Naar vacatures kijken, is voor mij behoorlijk stressvol, alsof ik met een vergiet met water door de woestijn wandel. In werkelijk alle vacatures staat bij de eisen: ‘stressbestendigheid’. Nou, als ik iets niet ben, dan is het stressbestendig. Sterker nog, ik lijd aan een stress-stoornis, overgehouden aan te veel stress, alsof je een chronische ontsteking in de mond overhoudt aan een ontstoken zenuw.

Trouwens, volgens mij willen werkgevers altijd stressbestendige mensen, omdat ze anders te veel stress krijgen van werknemers die bijvoorbeeld de computer uit het raam gooien bij opstartproblemen. Ik heb eens bij een computerfirma gewerkt en aangezien ik slecht ben met alles dat met automatisering en techniek te maken heeft, heb ik toen alle computers op en van die zaak tegen het plafond gekatapulteerd.

Ik zou natuurlijk kunnen doen alsof mijn kut bloedt en in mijn sollicitaties kunnen verzinnen dat ik heel erg stressbestendig ben. Maar ja, ik vrees dat mijn nieuwe werkgever nog diezelfde dag mijn vorige werkgever zal worden, want het zal snel duidelijk worden dat ik van stress erg veel stress krijg. Eigenlijk krijg ik van werken zelf al te veel stress. Ik kan dan ook niet aan mijn herstel werken…

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

