Taferelen

‘Kom Max! Schiet op!’ Een man trekt ongeduldig aan de meterslange, strak gespannen lijn waaraan zijn wit-bruine, kleine hond met flaporen vastzit. Het dier zet zich schrap, maar de man begint een potje touwtrekken. De afdrukken van de pootzolen van de onverzettelijke hond worden zichtbaar op de stoep als zwarte strepen. Ik heb medelijden met het beestje, maar schiet toch in de lach.

Een passant vraagt aan de hondenbezitter waarom hij er zo hard aan trekt. De touwtrekker antwoordt dat zijn hond koppig is en de andere kant op wil, omdat Max het om de een of andere reden leuk vindt bij  de pinautomaat. Misschien is Max wel een geldwolf en geen hond!

Na nog een mislukte poging touwtrekken, is de hondeneigenaar het zat en tilt hij zijn huisdier op. Met het dier op de arm loopt hij verder, maar raakt daarbij verstrikt in de hondenlijn en valt met hond en al voorover. De slapstick ligt op straat.

Ik fiets verder, kom terecht op een pad tussen de weilanden en zie hoe een blond jongetje in een PSV-tenue – nu ze kampioen zijn geworden, durven ze dat kut-shirt wel weer opschepperig aan te trekken – een enorme kudde koeien uit het weiland jaagt en de boerderijkant op stuurt. Als ik een van die koeien was, dan zou ik een flater op dat stomme shirt mikken. Naar een PSV-dictator luister je toch niet?

De net zo blonde moeder van het joch – gehuld in een wit t-shirt met lange mouwen waar ik graag een rode baan in het midden op had gekalkt met haar menstruatiebloed – loopt tegen het koeienverkeer – een langgerekt lint, een zwart-witte file – in het weiland in, want heel veel verderop staat nog een koe die zich totaal van de rest had afgezonderd, het enige niet-kuddedier, een lone wolf.

De vrouw moet wel tweehonderd meter lopen om tot bij de achterkant van de levende melkfabriek te komen. De koeien luisteren niet als je voor ze gaat staan commanderen. Ze luisteren alleen als je achter ze staat. Je moet ze letterlijk achterna zitten, net als meisjes…

Trouwens, ik vraag me af wat er zou gebeuren als alle sterkste mannen van de wereld niet tegen elkaar zouden strijden om de titel ‘Sterkste Man Van De Wereld’, maar hun krachten zouden bundelen. Dan konden ze volgens mij gezamenlijk een cruiseschip door de Atlantische Oceaan trekken. Dat zou pas spectaculair zijn! Ik zie het al helemaal voor me, veertien sterkste spierbundels die al zwemmend een cruiseschip aan touwen van Southampton naar New York trekken!

http://www.rolanddanckaert.bloggertje.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

