Ik hoor niet bij jullie

Ik hoor niet bij jullie

Noch bij jullie maatschappij

Ik pas niet bij jullie

Noch bij jullie gedoe

Als een zandkorrel van het strand

overgewaaid naar een rots

Gelukkig ben ik niet alleen

Zelfs de zonderlinge uitzondering

heeft dringend mensen nodig

Als je voor hun diensten betaalt

dan doen de meesten hun plicht wel

ook als ze je helemaal niet mogen

Maar er is behalve mijzelf één

die zich onvoorwaardelijk voor me inzet

met mij de levensweg aflegt

(en onze ketting telt vier schakels)

We zijn als de twee wielen van één fiets

Zij is het voorwiel met daarop de dynamo

Zij zorgt voor het licht…

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

