Warm

Deze dinsdag wordt geroosterd

door en onder de ijverige zon

die met de ogen dicht plankgas geeft

Mijn t-shirt gewassen in m’n zweet

Druppels soppen rondom mijn ogen

En als ik het stuk katoen wil uittrekken

blijft het kleven aan mijn lijmige lijf

Nat op nat draait de schroef muurvast aan

Natuurlijk, fijn dat de zon eindelijk werkt

Maar ik mis de ingrediënten voor een mooie dag

Lekker weer is niet genoeg voor het zalige gevoel

Waar zijn de Griekse eilanden-dorpjes?

Hoe lang is het rijden naar een wit palmenstrand?

Welke ondeugende meid doet haar bikini-topje af?

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

