Smaken verschillen

Vrijwel altijd als ik zelf (heel) tevreden ben over of zelfs onder de indruk ben van iets dat ik heb geschreven en het echt mooi vind, dan krijg ik er weinig of geen reacties op. Wanneer ik iets maak waarvan ik weet dat de massa het wilt en leuk of mooi vindt, dan stromen de lovende reacties binnen en vind ik er zelf heel weinig aan…

Zo is het ook op Facebook. Van tevoren weet ik al welke posts veel likes krijgen en welke (haast) geen. Meestal krijg ik op de post die ik belangrijk of goed vind geen enkele respons en op de oppervlakkigheden en uiterlijkheden – waaraan ik weinig waarde hecht – juist heel veel.

De smaak van de massa en van de meeste andere individuen is nooit mijn smaak geweest. En mijn smaak is nooit de smaak van de massa en van de meeste andere personen geweest.

Tja, apart oftewel een uitzondering/zonderling ben je of ben je niet…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

