Gesprek met Jezusbeeld

Hang je daar nou nog steeds? Hangt je dat niet de keel uit, onderhand? Jouw stiefvader Jozef was timmerman, die weet toch wel hoe hij de nagels uit jouw kruis moet halen?

Je voelt hem zeker flink hangen, nietwaar?

Ik vind het trouwens zo knap van je dat je zo lang je plas en poep kan ophouden. Dat zou ik niet kunnen met die vergiet-blaas en die prikkelbare, spastische darmen van me.  Maar ja, je eet en drinkt ook niks, hé? Heb je stilaan geen honger gekregen? Je blijft anders goed op gewicht.

Je hangt er natuurlijk wel een beetje bij als een depressieve Chippendale. Ik moet zeggen, dat je een mooi lichaam hebt. Je bent flink gespierd. Jouw lijf doet me denken aan dat van een turner die aan de ringen hangt. Ik ken een homo die het alleen nog wil doen met Chinese turners, maar dit terzijde. Geel is zijn favoriete kleur en hij kijkt mensen niet graag recht in de ogen, vandaar…

Volgens mij zou jij dat ook goed kunnen, aan de ringen hangen. Inmiddels heb je genoeg ‘getraind’. Zou wat zijn als je in 2020 aan de Olympische Spelen zou meedoen, voor Israël natuurlijk, want dat is tenslotte een beetje jouw Heimat. Zou voor het eerst zijn dat Israël een echte ster had!

Even een goede knipbeurt bij de barbershop en een lekker bad en je ziet er weer uit om door een ringetje te halen.  Ja, ik kan me wel voorstellen dat Maria Magdalena iets in jou zag. Niet alleen maar een goed hart en een goed stel hersens, maar nog een lekker en mooi lijf ook. Ik ben trouwens altijd zo benieuwd naar jouw penis. We krijgen haast alles van je te zien, maar je pik wordt maar niet onthuld. Heb je een wormpje, een slurf of een frikandel? Zou je een tipje van de sluier of in dit geval lendendoek willen optillen?

Je voelt je zeker sterk aangetrokken tot de hangjongeren? Je bent jong gestorven en blijft eeuwig dertig of zo. Of hoe oud was je ook alweer toen je je door de Romeinen liet afslachten voor onze zonden? Als je nu ziet hoeveel zonden de mensen sindsdien weer hebben begaan en nog zullen begaan, vind je het dan geen zonde van je opoffering voor ons? Ik vind het wel komisch: jij had alleen maar goede bedoelingen, maar hebt je laten kruisigen voor al die mensen met kwade bedoelingen, zodat hen zou worden vergeven. Zit God nu te pokeren met Hitler en Bin Laden?

Spreek je je vader trouwens nog weleens? En je moeder? Heeft Jozef God nog niet in elkaar getimmerd vanwege die zwangerschap? Jozef moet toch stikjaloers zijn geweest dat God zijn vrouw bezwangerde en hem opzadelde met een bastaardzoon? Ik heb me trouwens afgevraagd wat God dan precies van zichzelf in Maria heeft gestopt om jou in haar te doen verwekken. Ik neem niet aan dat het hier om een kwakkie goddelijk sperma handelt, toch?

Nu we het er toch over hebben… Jij was natuurlijk ook gewoon een heel aardse man met je lusten. Niemand staat er ooit bij stil dat ook jij gewoon moest poepen en plassen, moest eten en drinken en een stijve kreeg als je zin had om een vrouw en misschien man te beminnen. Ook jij bent een hormonen-bom.

Ja, ik vind het fijn om gewoon even van man tot man openhartig met je te kunnen praten. Volgens mij ben je al die gebeden van al die mensen onderhand beu. Ze vragen en vragen maar, maar jouw dagen tellen ook maar 24 uur, toch? Je zult af en toe toch wel tot God bidden met de vraag om  eens vrij te krijgen van al dat hulpwerk en van het moeten aanhoren van al die noodkreten. Alsof je al niet genoeg hebt gedaan voor de mensen! Maar ja, geef ze een vinger en ze nemen je hele lijf, vooral priesters en kardinalen.

Dit is heus geen kruisverhoor, hoor. Ik wilde gewoon eens wat tegen je aan kletsen. Je hoeft geen antwoord te geven. Dat heb je nooit gedaan, dus waarom zou je dat nu ineens wel doen… Zoveel praatjes als je bij leven had, zo zwijgzaam ben je sinds je aan dat hout hangt. Misschien communiceer je liever via het spijkerschrift? Dat beheers ik nog niet zo, hoor. Moet ik nog flink bijspijkeren!

Nou, ik ga maar weer eens, bloterik. Hang ze nog, hé? Hopelijk hoef je niet nog 100 jaar hier te hangen. Afkloppen maar, op hout…

http://www.bloggers.nl/rolanddanckaert

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

