Bevrijd door een gevangene

Annelies had pas zeven weken wat met Wim toen hij in de bak belandde vanwege een gewapende overal waarbij niet werd geschoten. Hij had geld nodig om de operatie van zijn zus te kunnen betalen. Dat geld kreeg hij dus niet bij elkaar en zijn zus is nu stervende.

Anderhalf jaar cel heeft Wim gekregen. Sinds hij in de bajes ziet, bezoekt Annelies hem wanneer ze maar mag en kan. Hij heeft een kamer met uitzicht op de parkeerplaats voor bezoekers. Telkens als Annelies de staanplaats voor vehikels op komt rijden, ziet ze vanuit de auto haar vriend al voor het raam van zijn cel staan (er zitten geen tralies voor, het raam kan niet open). Als ze uit haar Fiat is gestapt, zwaaien ze met kushandjes naar elkaar.

Annelies is een lieve en slimme meid en iedereen in haar omgeving vindt het onbegrijpelijk dat ze het aan houdt met die Wim. Maar Annelies zegt altijd: “Hij heeft me bevrijd van mijn eenzaamheid en minderwaardigheidscomplex. Hij is ontzettend lief voor me. Okay, hij heeft foute dingen gedaan, maar ik heb ook vriendjes gehad die nooit de wet overtraden en die slecht voor me waren of die me weinig liefde en zelfrespect gaven. Wim heeft me vanuit zijn cel uit mijn gevangenis gehaald en daar zal ik hem eeuwig dankbaar voor zijn.”

“En hij houdt ook echt van mij, dat was al zo voordat hij in de nor belandde. Wim zegt dat hij zich door onze band vrijer voelt dan ooit en dat hij zich verheugt op de tijd dat we weer altijd samen kunnen zijn. We gaan na zijn vrijlating meteen samenwonen. Ik zal hem blijven steunen, ook als hij ooit weer de fout in zou gaan en toch nog steeds zo lief en goed voor me is. Hij is mijn eerste vrijer met wie ik me echt verbonden en toch vrij voel. Vrij van alle minachting die ik eerst voelde voor mijzelf en vrij van het pijnigende onvervulde verlangen om echt gezien te worden. Het is ironisch, maar een gevangene – een echte vrijbuiter trouwens – heeft me vrijgemaakt.”

http://www.rolanddanckaert.nl

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

