Arjen Robbendoes

Wat was het fijn om in de wedstrijd van Oranje tegen Luxemburg Arjen Robben er weer bij te hebben. Die heeft geen scharen nodig om een vijandelijke defensie open te knippen. Hij glipt er gewoon langs en overal tussendoor, zonder speciale trucs of bewegingen. Het is ongelofelijk. Hij is net een tonijn die al vierhonderdduizend keer door vissers is gevangen, maar telkenmale door de mazen van het net terug in het water ontsnapte. Okay, Arjen is wel een beetje eenkennig in het veld. Zijn enige medespeler is de bal! Anderen ziet hij doorgaans niet staan.  Hij zit een beetje op Robben-eiland, zeg maar. Mandela wist wat ik bedoel.  Heel apart!

Wel jammer dat het maar weer één helftje goed ging. Robben moest andermaal geblesseerd afhaken en bleef na de rust aan de kant. Hij heeft zelf meer uren op de bank gezeten dan dat hij aan euro’s op de bank heeft staan, kun je nagaan, de man is multimiljonair! Trouwens, zijn directe tegenstander raakte al eerder in de wedstrijd geblesseerd. Zelfs als je in de buurt van Robben komt, raak je geblesseerd. Die man trekt gewoon blessures aan! Ik zou niet graag als rechtshalf achter hem staan!

Man van glas noemen ze hem. Ze kunnen hem beter Man van glasscherven noemen! Ja toch?! Zijn vrouw schijnt trouwens van glassex te houden, dus dat komt effe mooi uit voor onze Robbendoes. Arjen blijft op die manier altijd streep- en vlekvrij. Hup, doekje erover van mevrouw Robben en Arjen is weer helder. Maar als Arjen van glas en dus zo breekbaar is, dan ga ik die glasboot niet in die mijn collega’s voor het jaarlijkse Kerstuitje hadden geboekt in de Hofvijver! Als glas net zo breekbaar is als Arjen… En ik kan niet zwemmen. Ja, ik kan wel een schoolslag maken, maar dan nog verzuip ik. De angst om te verdrinken is bij mij groter dan de angst voor de dood!

Arjen – waarom heet hij niet gewoon Arjan, zoals alle normale mannen die Arjan heten? – gaat er met het klimmen der jaren wel steeds beter uitzien, vind ik. Hij heeft iets weg van een opa, maar dat had hij ook al toen hij nog maar 17 was en debuteerde. Ik dacht dat FC Groningen destijds een veteraan had opgesteld, maar nee, het was de jongste spruit van het eerste elftal! Jonge benen, ouwe kop.

Je hebt van die mannen die er beter gaan uitzien naarmate ze ouder worden. Ronald Koeman is ook zo’n mooi voorbeeld. Zijn sproeten lijken steeds mooier te worden en minder rooier! Niet dat Robben of Koeman zich nu kunnen meten met Brad Pitt, George Clooney of Roland Danckaert, maar ze zijn wel een stuk aantrekkelijker geworden. Ze hebben denk ik goeie ouderdomscellen. In Florida hebben ze nu trouwens een speciale bejaardengevangenis met ook allemaal ouderdomscellen, maar dit terzijde.

Enfin, het was fijn om Robben er weer eens bij te hebben in Oranje. Over een jaar of twee is hij misschien weer van de partij. Ik kijk er nu al naar uit! Als hij 60 is, dan is hij nog veel beter dan de rest!

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

