Berusting en overgave

‘Ik moet erin berusten’, dacht hij, ‘anders vind ik mijn rust nooit en die onrust maakt me kapot. Het verlangen naar het opheffen van de leegte is erger dan de leegte zelf. Dus omhels ik beter de leegte met volle overgave, voller dan overvol. In het klooster, tussen de heksen-nonnen, kan ik meer tot rust komen dan in de heksenketel’.

‘Ik wil me helemaal overgeven aan iets’, dacht ze. ‘Aan drank of een geloofsgemeenschap. Ik wil mijn verstand verliezen, want al dat zelf nadenken, geeft niets meer dan een schijn-vrijheid en schijn-controle. Verwoed blijven pogen om mijzelf niet te verliezen, is nog veel erger dan mezelf helemaal te verliezen in iets of in iemand’.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

