God verhoorde het vredesgebed

Wandelend door het boerengat – met meer hectare fruitbomen dan huizen/boerderijen – stuit ik op Jezus aan het kruis. Hij hangt ook werkelijk overal, die kerel! Hangt hem dat niet onderhand de keel uit?! Nou, mij wél! Ik kan geen vastgespijkerde Jezus meer zien! Nu weten we het wel dat hij werd gekruisigd, ja?!

Onder Jezus een steen met de tekst: ‘Jezus, geef vrede in de wereld. 1917′. Een smeekbede uit de Eerste Wereldoorlog dus. De loopgravenoorlog. Jezus, wat had ik daar graag bij willen zijn. Dat leek me zo’n mooie, spannende oorlog!

Maar goed, het maken en plaatsen van deze Jezus aan een kruis met daaronder het vredesgebed heeft dus wel geholpen. Jezus deed er een jaartje en vele duizenden slachtoffers over om de vrede te herstellen, maar het is hem gelukt. Vraag me niet hoe. Hoe heeft hij dat in godsnaam klaargespeeld, overal hangend aan een kruis?

Uit postume dank krijg ik zin om hem te pijpen. Hij ziet er zo lekker gespierd uit. Maar ik krijg die lendendoek niet weg. Misschien ga ik die er straks afbeitelen/afhakken, dat doek. Ben benieuwd wat er dan onder vandaan komt! Zou Jezus klein of groot geschapen zijn door zijn vader? God had grootse plannen met zijn zoon, dus Jezus zal wel een flinke snikkel hebben. Ik smeer alvast mijn keel voor een deep throat! Als dat maar geen deep threat wordt!

Oh ja, achter dat kruis staat een ranke paal voor paal te staan met aan de bovenkant een klein zonnepaneel. Waarom dat zonnepaneel? Loopt dat kruis op zon-energie? Hangt Jezus aan dat kruis op zon-energie? Nu het herfstig is en weinig zonnig hoop ik niet dat hij met de bladeren van de bomen van het kruis valt. Hij heeft al genoeg meegemaakt en geleden! En God is tijdelijk afwezig, dus die zal hem ook nu weer niet opvangen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

