Lelijke darters

Gisteren lag ik te kijken naar een programma over professionele top-darters en het viel me op dat al die gasten afgrijselijk lelijk zijn, en hun fans ook! Gaan alleen lelijke mensen met pijltjes gooien, zoals bijna alleen maar kakkers gaan golfen en paardrijden of word je onooglijk van 180 punten scoren? Deze vraag zal de wetenschappers de komende honderd jaar flink bezighouden, vermoed ik.

Neem nou zo’n Michael van Gerwen. Een super goede roos-mikker, maar hij zou zonder enige concurrentie de verkiezing ‘Lelijkste Man van Brabant’ winnen, zelfs nog voor Guus Meeuwis en Theo Maassen. Is die Michael soms verwekt door een laaf in De Efteling? Of door een buitenaards wezen (met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap als gevolg daarvan)?  Jezus, wat is die Michael van Gerwen lelijk, met z’n baby-biljartbal-kop.

Dat die mensen lelijk zijn, allez. Maar moeten ze dan ook per se van die lelijke kleding dragen, van die oversized glimmende hemden in allerlei Pipo de clown-kleuren? Heeft Roy Donders die kleding soms ontworpen? Ik stond niet te juichen toen mijn vrouw een van zijn juichpakken voor mij had gekocht, hoor: ik voelde me een gedeegrolde sinaasappel in dat ding!

Aha, maar opeens schiet me te binnen waarom al die lelijke mensen met een alcoholprobleem pijltjes gaan gooien. Die denken: ‘Als Cupido geen pijlen op mij afschiet, dan ga ik zelf met pijlen gooien!’ Darten is een alternatieve vorm van love- and matchmaking!

Helaas moet ik dit leuke stukje nu gaan afronden, lieve mensen. Mijn dart-maten staan op me te wachten beneden voor de deur.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

