Rijmpjesmix die niet met elkaar te rijmen valt

Als zij lacht, dan lacht van pool tot pool de hele wereld

Ja, haar lach is de lentezon van mijn leefwereld

Als zij lacht, dan kan ik wel huilen van geluk

Want haar geluk haalt bij mij weg alle druk!

© Roland Danckaert

Samen genieten, da’s pas genieten!

Samen genieten, dat is prijsschieten!

Samen genieten, daar word ik blijer van

Samen genieten, vult tot de rand mijn sap-kan!

© Roland Danckaert

Als zij pijn heeft, dan verga ik van de pijn

Als het bij mij zeer doet, dan roept zij au!

Als haar pijn is verdwenen, dan voel ik me fijn

Als ik me fijn voel, dan weet zij niet wat zij nog meer wensen kunnen zou…

© Roland Danckaert

De mooiste reis die ik ooit heb gemaakt

is dat zij in haar liefde voor mij – onderweg over het levenspad – nimmer heeft verzaakt.

© Roland Danckaert

Geen kommer en kwel

Komkommertijd voor spijt

Geluk, ik kom m’r aan!

Mede door haar bekommernis…

© Roland Danckaert

Vijand, ik daag je uit, 3x daags

niet met mij te raken slaags!

© Roland Danckaert

Onze eerste date was niet heet

Maar wat heet, het was zomers warm

daar in die winterse nacht in die jongeren-keet

Toen ze me kuste, ging af het brandalarm!

© Roland Danckaert

Ik ben een angsthaas

Als ik een wezel zie in het bos, dan kies ik al het hazenpad!

Trauma’s overgehouden aan Zwarte Piet en Sinterklaas

Maar bang ben ik niet om voor mijn mond te nemen geen blad!

© Roland Danckaert

Vannacht droomde ik over een geil triootje

Het ging over een een schip, een boot en een kanootje

Ze lagen lekker dicht tegen elkaar aan op de golven

Het drietal werd onder het schuimende water bedolven

Ik sloeg het allemaal gade vanaf de kade in mijn autootje

Ondertussen werd er voor vijftig euro aan mijn ‘kraan’ gelurkt door een mocrootje…

© Roland Danckaert 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

