Mentale masturbatie

Wel aanhankelijk, maar niet afhankelijk, in emotioneel en mentaal opzicht.

De mens is een sociaal dier en heeft in alle opzichten andere mensen nodig. Maar eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn de basis voor een goede band met jezelf. Dat is de belangrijkste band, want je beheert en bestuurt jezelf. En je beschermt jezelf goed, als het goed is. Je bent 100 procent van je tijd op deze aardkloot met jezelf. Vertrouwen op je eigen instinct is daarom van wezenlijk belang.

Niemand houdt zoveel van mij als ikzelf.

Niemand heeft zoveel waardering voor mij als ikzelf.

Niemand is zo’n groot fan van mij als ik!

Geen enkel ander wezen heeft zoveel begrip voor mij als mijn persoontje.

Iedereen heeft minder weet van mijn behoeften dan moi.

En meer en beter dan wie dan ook kan ik die behoeften proberen te vervullen.

Alle andere mensen hebben minder kennis van Roland Danckaert dan Roland Danckaert in hoogsteigen persoon.

En er zijn maar weinig mensen die zulk aangenaam gezelschap zijn voor mij als me, myself and I.

Zelfs de seks met mijzelf is de lekkerste seks!

Andere mensen irriteren me veel sneller.

Misschien lijd ik inmiddels aan een meerderwaardigheidscomplex, dat kan zijn. Wellicht zijn het vroegere minderwaardigheidscomplex en de onzekerheid verworden tot narcisme.

Maar ik heb 1 beste vriend. En dat ben ikzelf!

En toch hou ik van vrouwlief en kinderen misschien nog wel veel meer… Dat dan weer wel… Zonder hen bleef er niks van me over, ook dat nog. Dus heel veel zelf-liefde is niet genoeg. Liefde alleen is sowieso nooit genoeg. Er is meer voor nodig om te slagen en gelukkig te zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

