Essentie

In mijn plunjezak kan geen Ferrari en ook geen villa

In mijn hart kan ik geen geld bewaren of beheren

In jouw Sinterklaas-schoen past geen scooter

In mijn hoofd koester ik herinneringen, geen bezittingen

Oké, geld mag dan onze maatschappelijke zuurstof zijn,

maar we kunnen zonder scooter, zonder villa en zonder Ferrari

Edoch niet zonder de dagelijkse calorieën (energie) in de plunjezak,

en ook niet zonder liefde in ons hart en zonder ons geheugen

Op een scooter kun je niet lopen, in schoenen wél

Je hoeft het minder belangrijke of onbelangrijke niet helemaal uit te vlakken

Als je maar weet wat écht van waarde is… én… wie!

© Roland Danckaert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

