Afsluiten voor het nieuws

De wereld draait de verkeerde kant op. De mensen lopen tegen de wijzers van de klok in. Het is al moeilijk genoeg om mijn eigen kleine wereldje draaiende te houden, laat staan dat ik die grote wereld die we aarde noemen als een basketbal op mijn wijsvinger kan laten ronddraaien. Soms wou ik dat Boeddha, Gandhi en Jezus de wereld in hun handen konden nemen en de goede kant op konden laten draaien, en dat de aarde en de mensen van klei waren en dat de drie wijzen ons naar hun ideaalbeeld zouden (kunnen) kneden en vormgeven.

Ik hul het nieuws in een boerka, ik doe stopverf in mijn oren ieder heel en half uur dat ik naar de radio luister en de kranten gebruik ik als kussen voor als ik op een nog nat bankje in de zon wil zitten. De rolluiken van mijn binnenwereld doe ik omlaag en ik sluit de buitenwereld buiten. Ik scherm me af voor de corpulente waanzin, voor de gekte met obesitas.

Ik draai rondjes om mijn eigen as.

Want ik kan niets en niemand veranderen of verbeteren. Mezelf ternauwernood…

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

