Erdogan hitst Nederlandse Turken op

Potentaat Erdogan, de dictatoriale leider van Turkije, bewijst dezer dagen een levensgevaarlijke gek te zijn, een onredelijk, wraakzuchtig heethoofd. Hij hitst de Nederlandse Turken op tegen de Nederlandse regering en contra het Nederlandse volk. Hij haat iedereen die de euvele moed heeft om tegen zijn wil in te gaan en tegen hem in opstand te komen. Dat is precies het profiel van de meedogenloze dictator: iedereen die hem volgens hem voor de voeten loopt werpt hij van alles voor de voeten en een ieder die hem niet bewierookt, maakt hij genadeloos af, als het even kan niet alleen verbaal.

Het is een precaire situatie. Wanneer de vele Turken in Nederland en Duitsland zich massaal zouden laten opstoken door Erdogan, dan kan dat onze maatschappij ontwrichten en onze veiligheid in gevaar brengen.

Iemand die beroepsmatig iedere dag de hele dag door met allochtonen en ook met Turkse Nederlanders in Roermond te maken heeft, vertrouwde me toe dat tamelijk veel Turken in de stad hebben aangekondigd op DENK te gaan stemmen, de politieke partij die je als een dependance zou kunnen beschouwen van Erdogan. Maar het is nog erger. Hij vertelde me dat enkele Turken in Roermond zouden hebben gezegd: “Wij gaan het hier van jullie overnemen.” Met andere woorden: “we gaan van Nederland een moslimstaat maken waar de Turken de dienst uitmaken.” Dat correspondeert met wat een Marokkaan al heel lang geleden tegen me zei: “Op een dag zullen wij jullie hier overheersen.”

Ik ben tegen de PVV en ik beweer nog steeds dat de integratie van allochtonen niet is mislukt (ondanks de problemen en het feit dat sommige groepen niet goed zijn geïntegreerd). Maar de situatie rondom het Turkije van Erdogan en de demonstraties van Turkse Nederlanders in Rotterdam en Amsterdam, maken duidelijk dat we heel waakzaam moeten zijn. Extra alert moeten zijn nu een Turkse dictator Turkse Nederlanders blijkt te kunnen opzwepen.

Trouwens, ik zou tegen Erdogan en zijn aanhang binnen onze landsgrenzen willen zeggen: “Maak elkaar gelukkig, ga lekker samenwonen in Ankara en doe wat jullie goed dunkt.” We kunnen helaas niet voorkomen dat in Turkije een wrede dictatuur steeds meer gestalte krijgt, maar we willen en we zullen in Nederland eigen baas blijven en de vrede bewaren. We willen zelfs op goede voet staan met Turkije, maar Erdogan blijkt een onmogelijk mens, en dat geldt voor zijn hele aanhang. Vergeet overigens niet dat er heel veel Turken en Turkse Nederlanders zijn die TEGEN Erdogan zijn, die onder hem lijden.

Wij in Nederland moeten nu heel erg goed oppassen dat we geen heel grote problemen gaan krijgen met Turkse Nederlanders en andere moslims die zich aangetrokken voelen tot de retoriek en beschuldigingen van figuren als Erdogan aan ons adres. We moeten ervoor zorgen dat ons land niet met nog veel meer (radicale) moslims wordt geconfronteerd.

Ik pleit voor algemeen openbaar onderwijs, niet gestoeld op sociale, religieuze en politieke gronden. Ik pleit voor een moskee-bouwstop plus voor een maatschappelijke dienstverlening van minstens een jaar voor iedere nieuwkomer en inwoner met een migrantenachtergrond teneinde de taal, onze mensen en maatschappij te leren kennen en uit hun isolement te geraken.

Ik ben tegen een verbod op hoofddoekjes, maar voor een algeheel verbod op het dragen van de boerka alsmede voor een immigratiestop, exclusief een beperkte vluchtelingenopvang.

Volwassen mensen met een migrantenachtergrond die zich structureel misdragen (de wet overtreden), moet je uitzetten naar het land en de leider waar ze zo mee dwepen.

Nogmaals, ik herhaal: ik walg van de PVV, ik heb de multi-culturele samenleving in mijn blogs en gesprekken altijd verdedigd en daar blijf ik bij. Heel veel mensen van buitenlandse komaf doen het hier prima. Nederland en Nederlanders zijn niet heilig/zijn geen heiligen. Ook de Nederlanders die de wet overtreden, moet je hard aanpakken. Daarnaast moet je wat mij betreft maatschappelijke onvrede voorkomen door een sociaal, menselijk, hartelijk beleid waarbij je vooral zorgt voor de underdogs, voor de welwillende mensen die echt hulp nodig hebben. Een eerlijkere verdeling van het kapitaal en van de lasten, naar draagkracht, is essentieel. Iedereen moet toegang hebben tot goed en betaalbaar openbaar vervoer, onderwijs en zorg. Wat dat betreft, kan Nederland nog veel socialer.

Maar de Nederlanders die niet willen deugen, moet je keihard aanpakken. En dat geldt ook voor de mensen met een migratie-achtergrond die zich misdragen en die als extra gevaar met zich meenemen dat ze onze progressieve, liberale samenleving willen omturnen in een moslimstaat waar homoseksualiteit niet meer wordt getolereerd, waar ongelovigen worden verketterd, waar vrouwen minder rechten hebben en waar eerwraak, besnijdenis, uithuwelijking, koran-onderwijs, moskeebezoek en boerka’s de norm worden.

De meeste Nederlanders zijn tolerant en hebben het goed voor met mensen uit andere culturen. De PVV is gelukkig ver in de minderheid: ongeveer 25 zetels tegen 125. De mensen hier met een migratie-achtergrond mogen kritiek hebben op ons land en meewerken aan verbetering, maar ze mogen ons tevens weleens dankbaar zijn, en trots zijn op dit prachtige land dat qua tolerantie al zo lang koploper is in de wereld. In Nederland is veel mogelijk, ook voor moslims. En zo hoort het.

Ik denk nog steeds dat de meeste moslims die hier zijn geboren diep in hun hart liever hier wonen dan in Turkije of Marokko. Dat ze blij zijn in en met Nederland. Dat ze in elk geval niet TEGEN Nederland zijn. Maar er is daarnaast een groep die achter een gevaarlijke gek aanholt, achter een gewelddadige, kinderachtige, extreem-nationalistische dictator die ‘zijn’ mensen in ons land aanspoort om de kont tegen de krib te gooien en die in eigen land met de botte bijl hakt, die zijn eigen land tot een tweede Syrië  maakt.

De Nederlandse politiek staat voor een geweldige uitdaging. Helaas dicht ik een rechts kabinet te weinig talent toe om Nederland groener en socialer te maken, maar wat buitenland-politiek en binnenlandse veiligheid aangaat, vertrouw ik Rutte de sleutel van de deur van dit land zeker toe. In dat opzicht is hij de beste staatsman die we hebben. Ik ben allesbehalve een VVD-er, maar een tweede ambtstermijn van Rutte als minister-president van Nederland, vind ik niet eens zo’n slecht idee, al zou ik de VVD dan graag geflankeerd zien door linkse partijen zoals de PvdA (ik heb veel vertrouwen in Asscher), de SP en GroenLinks. Beter Rutte als opperhoofd dan oproerkraaier Wilders of dominee Buma aan het bewind.

Ik stem overigens toch weer op de SP. Ik heb een tijd geleden een blog geschreven waarin ik aankondigde op de SP te zijn afgeknapt, maar na flirts met D66, GroenLinks en de Partij voor de Dieren kom ik toch weer terug bij de SP, omdat deze partij uiteindelijk het meest sociaal is, voldoende groen (maar in dat opzicht sociaal en realistisch) is én de problemen in en met de multi-culturele samenleving goed aanpakt.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

