Aambei laten wegsnijden

Alsof er een halve cherrytomaat of aardbei tussen mijn billen zat, vlakbij mijn poepgat. Zo voelde het. Geen bloed, geen pus, weinig pijn. Het zat alleen niet lekker op de fiets en het wandelde niet zo fijn. Mijn eerste aambei ooit. Een mens heeft z’n kwalen niet voor het uitkiezen. Dan had ik nu geen agorafobie gehad en ook niet soms het gevoel dat mijn hoofd een waterhoofd is. Wel had ik dan te vaak een stijve gehad en een te hoog libido. Zulke kwalen zijn me niet gegund, een aambei wel. Maar misschien had ik in een vlaag van een schoonheidsideaal niet mijn kontharen moeten scheren. Daarna is het begonnen, de stront aan de (kale) knikker.

Eerst op internet gezocht naar tips van grootmoeder. Uit de oude doos van oma komen soms goede adviezen. Tandpasta erop smeren, een papje van paracetamol met water of neusspray erop spuiten, daar zou de aambei geen verweer tegen hebben. Maar ja, dat had ik weer: het hielp allemaal niet. Zelfs de anusmelk (anijsmelk met kruimels van billenkoek) bood geen soelaas.

Een doktersbezoek stelde ik zo lang mogelijk uit. Alles wat in mijn boxershort zit, laat ik liever niet aan een arts zien en bij voorkeur niet door een witte jas bekijken en betasten. Maar toen zelfs de anti-aambeienzalf van de drogist niet hielp, heb ik toch maar een afspraak gemaakt bij mijn receptenschrijver. Ik probeerde te denken: ‘Het zal me eigenlijk aan m’n reet roesten wat zo’n arts denkt. Hij is op dat vlak bovendien wel wat gewend, anders had hij geen dokter moeten worden’.

Voordat ik het wist, bevond ik me op de behandeltafel, gelegen op mijn zij met mijn gezicht naar de witte muur. Met zijn rubberen hand betastte de medicus de kontklonter/het zwellichaam en hij concludeerde dat het een flinke trombose was die ‘operatief’ moest en kon worden verwijderd. Terwijl hij de verdovingsspuiten en het operatie-mesje ging halen, lag ik in mijn blote kont reten-ongelukkig te zijn, verergerd toen de assistente even een kijkje kwam nemen. Ik kon haar niet zien, maar wel horen (ze klonk als een mooie meid). De vernedering ten top. Haast net zo erg als toen een andere huisarts een wattenstaafje in de opening van mijn eikel (het plasgaatje zeg maar) stopte.  Een mens blijft niets bespaard.

Vier prikken kreeg ik in mijn niet zo voorspoedige achterwerk. Ik dacht: ‘Zo moet het voelen als meester Prikkenbeen – een man van de prikklok – je ‘analeert’.’

Terwijl de verdoving moest inwerken, keuvelden de stethoscoop-drager en ik nog wat over onze kinderen (niet van ons samen, hoor!) en daarna begon hij te snijden. Ik voelde er helemaal niks van. Eigenlijk best lekker, zo’n pijnloze, kleine ingreep. Het geeft je het gevoel dat je leeft, dat je weer eens wat meemaakt, net zoals ik geniet van de verkiezingstijd met al dat politieke vuurwerk. Eindelijk een beetje tamtam in deze tamme bedoening.

Kon ik mezelf maar iedere dag injecteren met verdovingsmateriaal, tegen de levenspijn en kwellende gedachten. Bestond er maar een injectie tegen mijn en andermans pleinvrees. Zonder bijwerkingen.

“Er komen mooie stukken gestold bloed uit,” zei de aambei-verwijderaar. Een paar minuten later propte hij wat verbandgaas tussen mijn billen en mocht ik mijn jeans weer om mijn kont en ‘voorzetsel’ hijsen. De huisdokter zei dat hij van chirurgische ingrepen voldoening had en dat ik een paar keer per dag mijn derrière moest spoelen met lauw water. Dan zou het allemaal goed komen.

En hier zit ik nu dan, een stukje te tikken met een verbandgaasje tussen mijn zitvlak en een nog nooit zo goed gespoeld poepfontein. Het is maar dat u het weet en er zich een voorstelling van kan maken.

Eén ding weet ik wel: ik scheer nooit meer mijn kontkapsel. Liever haar tussen mijn halve meloenen dan een aambei!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

